Thursday, November 18, 2010

Dawud Wharnsby Ali

بسم الله الرحمن الرحيم


Salam
Hari ini saya nak share tentang beberapa nasyid daripada seorang insan bernama

Dawud Wharnsby Ali

Pernah tak dengar nama dia?

Terima kasih pada saudari Merah90(http://merah90.blogspot.com) atau nama sebenarnya Mahfuzah Husna (Sedap kan nama dia)
Yang memperkenalkan nasyid nasyid Dawud ni pada saya

Dawud ni orang Canada
Saya tertarik dengan nasyid nasyid dia yang kurang muzik dan mudah difahami
Tapi kawan saya sorang ni nama dia Farah,
DIa habaq, Dawud ni bukan bernasyid, tapi dia ala-ala menceritakan kisah
Tapi ala-ala nasyid sedikit. Unik kan?
Kalau sastera Melayu, mungkin kategori dia macam
Gurindam..Atau Seloka,,Atau..Gurindam?


Saya merupakan peminat tegar lagu lagu english . Hollywood secara umumnya.
Saya suka tengok drama bersiri, movie, lagu lagu. Semuanya orang putih.
Sebab dulu rasa macam up to date gitu, Bila minat English English ni (Terserlah kejahilan lama)
Lepastu mesti la hafal lagu omputis ni, sampai sekarang ingat jugak sikit sikit
Bagi saya English songs help me improving my English. (tapi sekarang tengok tak improve2 pun ?)

Alhamdulillah terima kasih kepada kawan-kawan yang memperkenalkan nasyid nasyid dari native speaker English.
Sekarang dah jumpa alternatif lain daripada dengar lagu Orang Putihs atau hollywood yang banyak unsur unsur lucah. cinta, etc etc yang negatif. Mungkin lagu lagu ni yang effect kat hatiku dahulu. Sampai jadi keras kematu, susah nak dengar nasihat orang .

"Berhibur tiada salahnya kerana hiburan itu indah,
Hanya pabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah " :)

Takpa kita nak berhibur, tapi biarlah ada cara nya. Cara hokk molepp
Cara yang betul dan selaras dengan agama kita, Islam :)
Sekarang rasa teruja dengar nasyid Wharnsby Ali ni. Try cari kat 4shared.
Ni antara video saya jumpa. Best nasyid ni, hayatilah liriknya ya :)




wslm~
Sumaiya
depan tv, ditemani nyamuk

No comments: