Sunday, November 21, 2010

Nasyid Dawud

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam
Sejak balik rumah hari tu duk mencari nasyid nasyid dendangan Dawud Wharnsby Ali
Dan sampai hari ini tak jemu me’repeat’ nasyid nasyid beliau.

Saya suka Maher Zain.Sami Yusuf.etc. Tapi Dawud Wharsnby Ali ni ada kelainan sedikit kat nasyid dia
Dia tidak gunakan muzik yang banyak, hanya beberapa muzik yang tak berapa kedengaran
Oleh kerana muzik dia tak banyak, so apa yang dia sebut tu memang jelas
Dan nasyid dia sangat mudah saya faham sebab dia macam menceritakan di samping menyanyikan

Alhamdulillah terima kasih kepada Mahfuzah Husna sekali lagi sebab perkenalkan Dawud ni pada saya
Sebenarnya memang baru baru ni plan nak search nasyid berbahasa Inggeris. Kebetulan pulak terbaca kat blog Mahfuzah pasal Dawud ni. Mekasih nooohhhhh merah90 :)
Beberapa nasyid yang saya agakk minat ialah

- Full of HumilityKisah tentang betapa malunya kita sebagai hamba Allah sebab Allah beri kita                           banyak sangat nikmat dan jangan bangga dan riya’.

-AlhamdulillahTentang betapa bersyukurnya setiap makhluk di bumi ini tentang kejadian mereka. Setiap makhluk ada manfaatnya kepada satu sama lain.
bersyukurnya batu sebab dijadikan batu.Bersyukurnya pokok sebab dijadikan Allah sbg pokok. Syukurnya kita sbb dijadikan sbg manusia dan Islam. :)

-Colours of IslamIslam itu universal. Seluruh dunia tanpa mengira warna kulit atau kaum. Setiap                        orang Islam ialah saudara kita.

Dan lain lain lagi.
Saya rekemen kepada anda untuk mendengar nya . di bawah ni link untuk 4shared

Full of Humility

enjoy it! hayati liriknya :D

wslm
Sumaiya

No comments: