Monday, September 19, 2011

Dia sahabatku ^^

بسم الله الرحمن الرحيم 


Assalamu’alaikum w.b.t

Tiba-tiba hati terasa ingin menceritakan kisah seorang insan bernama *******
Teringat lagi kali pertama sewaktu orientasi, bertemu dengan dia.
“Hish,pendiamnya budak ni!boring aku.”
Tu pandangan pertama terhadapnya.ahah! dan saya menjauhkan diri daripada dia, tak mahu kawan rapat sebab bosan ah kawan dgn budak pendiam2 macam dia ni.

Hari berganti hari, dalam unit/kelas kami, terbentuklah satu geng yang terdiri daripada anak2 Pantai Timur kecuali saya(anak PantaiBarat.kekeke). Geng ni terbentuk selepas Hari Kemerdekaan kat Putrajaya. Kami jadik rapat sjak bersama2 menikmati kenangan manis di sana :)
Seriously, saya sangat sayangkan mereka semua!ada 8 orang semuanya termasuklah saya.

Dipendekkan cerita, dia tidak rapat lagi dgn kami semua. Kami tinggal 7org aje skrg, jln same2 ke cafe, ke sana,ke sini...

Dipendekkan cerita lagi, saya sampai ke satu titik kehidupan yg sgt genting dlm hidup. Perlu memilih antara sayangnya sy kpd kawan, atau sayangnya saya kpd perubahan diri sndiri. Dan saya pun...dot dot dot...dipendekkan cerita lagi, bermula dari situ saya jadi rapat dengan dia. Bagi saya,dialah antara kekuatan saya bila saya rasa sedih dan jatuh.

kami bukannya rakan praktikum, kami bukannya selalu berkepit ke sana ke mari stiap waktu, boleh dikatakan saya bukan 24 jam dgn dia.

Tapi disebabkan satu ikatan hati antara saya dan dia, sayang saya pada dia bkn syg spt biasa2. Tp sayangnya saya pada insan ini adalah krn ukhuwwah krn Allah.

Bila saya down, bila tgk smgt dia, sdikit sbnyk mbantu sy utk bgn balik. bila ada majlis2 ilmu di sini, hanya dia seorang yg sudi menemani saya. Kalau saya malas pegi majlis2 ilmu, dia yg ajak sy.daripada rasa mls tu, terus rasa smgt nak pergi. 

Yang agak kelakar la bagi saya, saya pernah cakap kat dia, “Jom kita bermadu nak?aku nak jadi isteri no 1, mu no 2 ah. Leh la kite jmpe sokmo. Main sep sep bom bom same2 ke.”
Dia: ” tak mboh, aku nak no 1. Mu ah no 2.Kalau no2 nmpk mcm prmpas plak.”
Saya : wes,taknak ah.aku nak no 1 gak!
............. =D

Bg saya walaupn ilmu dia takla spt ustazah ke, tp smgt dia utk mcari ilmu tu lebih hebat dr saya. Saya jauh lagi utk jd spt dia, sbb sy ni agak ‘degil’ dan suka ikut kpala sndiri kdg2 tu. Dia sgt baik dan lembut hati berbanding sy.eheh. gurau senda juga merupakan perencah dalam hubungan kami (huih,ayat.)
Sy syg banget sama anda . Rocky! Krn Allah =D

Rocky Chibi Maruku chan

Alhamdulillah .Ya Allah, terima kasih mengurniakan insan yang membantu utk terus kuat dlm khidupan di IPG ini. Tak dilupa juga, insan2 yang sangat2 membantu ku jua, nama tak perlu dimention sini tapi insan2 tersebut tahu kot diri mereka sendiri.hehe. syg krn Allah! ^^

wslm


 

3 comments:

syabab said...

Alhamdulillah... manisnya merasai nikmat ukhwah fillah bersama sahabat.. itulah bezanya seorang kawan dan juga seorang sahabat.. =)

maya dandelion said...

alhamdulillah..sahabat yang baik sentiasa mengingatkan kita kpd Allah

Anonymous said...

dear mayanito, we juz never forget u.u are most welcome, anytime, in good and bad times..we feel sorry not to be good friends for u..but juz to be honest, we olwes want to get what u got now..pray 4 us.pray 4 all. our destination are same.:)))) (broken)