Wednesday, July 11, 2012

Rasa Hati Ini

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum w.b.t. 
Helooo everyone!! :)

sebenarnya balik kelas tadi, taip panjang berjela untuk nak jelaskan semua perkara yg org fikir tentang saya
penuh page tu,siap point2 dan huraian dia lagi. fuh~ mmg teringat nak post kat blog ni
supaya smua orang tahu apekah sebab asbab musabab saya buat begitu
maksud saya,tindakan saya dan kenapa saya begitu.
setiap tindakan saya ada Sebab dan bukan sahaja2 buat gitu nak puaskan nafsu nak baloh2,bangkang2 ape sume. saya tak bodoh,saya bukan budak2.saya boleh fikir tentang orang lain,saya juga boleh fikir sebab apa saya bertindak begitu. 

apa yg buat saya sangat2 sedih dan menangis bkn sbb apa yg ditegurkan,itu takpe,ok boleh terima hehe :D
tapi memikirkan , Kenapa insan2 yg x suka tindakan saya tu,tak mai jumpa face to face tny apa msalah saya,kenapa saya camtu,kenapa saya camni?susah sangat ke?kenapa perlu disimpan dlam hati,
bincang2 antara insan2 lain, dan gunakan org tgh utk beritahu. 
saya boleh terangkan sbb apa kalau insan tsbut mai jmpa saya.ini tidak~
sedihnyo kito...weslass...kito dop penah nok mikir2 gitu.walaupun kito tahu,tiap2 org ada klmahan dio
sbb kito sayang ke sep demo. saye krn Allah.
 :)

taip punya taip berapa ribu perkataan entah
(konon sedih la sgt kan,dan lepas geram la konon kat blog.hehe)
 last2 tidurla pukul 3.00 ptg td sampai 4.30ptg. 
_____________________________________________

Bangun2 tidur..Ya Allah, rasa tenang...dan tengok laptop, Ok nampaknya tak publish lagi, 
Tulis punya semangat tadi tapi still dalam 'Draft'

Tiba2 terlintas kat hati, kata2 seorang hmba Allah suatu ketika dahulu

"Anti sbg seorang yg di'tarbiyah', anti kena tunjukkan akhlak org yg ditarbiyah"

"TIap kali anti nak buat sesuatu, fikir dahulu, Kalau Rasulullah s.a.w di tempat aku, apa baginda akan buat?"

:') Alhamdulillah!Dah dpt jawapan.! wehuu!
sayang Allah. terima kasih sbb tenangkan hati saya :')

Biar orang fikir apa tntang kita, biar orang tak tahu perkara sebenar dan cakap2 ,
sebab sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa dlm hati kita
Dia dekat dgn kita,dkat daripada Urat leher kita kan :)

cinta Allah tak mengecewakan .
lagipun , kan kita nak jadi nisa' yang kuat kan! :D
lagipun jangan biarkan perkara kecik tu buatkan diri anda yang happy go lucky,jd down.
because u dont have reason to be sad. because whatever happen, 
yakin.yakin.yakin .Allah mungkin nak tegur kita,pada masa sama Allah nak uji.

adakah kita Sabar, ataupun...Pum!!Marah Meletup dan balas segala kata2 yg orang fikir pd diri kita
which is actually, tak betul apa yg orang2 sangka kan.i have my own reason.Clue? Mama.hehe

_________________________________


Open. > Draft. >Tick. >Delete. ^.^

 Kalau sayang semua kerana Allah, orang tu buat apa2 kat kita pun,kita still sayang kat dia kan

so kesmpulannya., Saya sayang semua krn Allah! :)
biarlah ada org menyampah ke,tak suka sy ke, tapi nak sayang juga semua krn Allah.kihkihkihkih :D
sungguh tak malu!ahaks :D

kita hidup di dunia utk berkasih sayang sesama saudara seIslam
persaudaraan Islam.tu yang buat Islam kuat. kalau saya pun lembik nak marah2 ,terasa lah hape bagai, guano la hopp islam nak kuat. lembik je nanti. kiki. jum2 sayanggg semuaa.muah muahh.

*ok maaf kalau over sgt.menyampah ke.ehe.


* Cinta Allah.Cinta yang tidak pernah mengecewakan. :) 

3 comments:

Anonymous said...

em,em,.sumaiya apa kata face to face jgk bgtaw sbbnye..mgkin org tu xbaca kt sini..terus terang sbb nya..mgkin dia boleh faham..~
;)

maya dandelion said...

anonymous :) ye saya memang ingin sangat face to face utk ceritakan hal sebenar. masalah nya,saya tak tahu pun orang mana yg rasa 'sebegitu' dgn saya , sbb org pengantara tak mention nama :)

so, sbb tu kat FB pn saya tulis status yg mengatakan bhw,kalau apa2 tlg rujuk empunya diri :) dan di sini pun saya mengatakan hal yg sama.

mcm mana nk face to face,kalau insan itu sndiri tidak dtg pd sy,which is org tu pn unknown ^.^

btw,thanks 4 reading :D

maya dandelion said...

dan kalau awk kenal siapa dia,tlg smpai prkara yg sama pd dia deh.beritahu dia,cuba tny sy face to face.sbb seriously, saya tak tahu siapakah gerangan orgnya.takkan sy dgn muka tak malu gi depan ckp kat semua.ada bnda peribadi yg sy rs xperlu sume org tahu.sbb sy xnk mnta smpati sesiapa.he:)