Wednesday, June 12, 2013

Baik kah anda?Solehah kah anda?

بسم الله الرحمن الرحيم 



saya tahu, hampir 3 tahun berlalu,saat pertama sebenarnya sy tekad betul-betul nak berubah
tapi sejujurnya sampai lah saat ini, saya rasa masih belum baik pon. harap jangan judge diri ini dan expect sy ni baikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangatt. wah.baik gile sopan santun etc2.

Bukan. sebenarnya saya juga seperti.anda.anda.anda .dan anda.
kita hidup dalam golongan manusia.dan setiap manusia selalu buat silap.mereka bukan malaikat.
jgn expect semua orang itu perfect. dan saya juga begitu.

tapi Allah sentiasa beri kita peluang untuk berubah. biarlah orang judge kita ni berubah tapi takk nampak pun Hasil perubahan. berubah tapi awat sikitt sangat berubah. biarlah.biarlah manusia judge

tp hanya kita dan ALLAH shj tau apekah yang berlaku dalam diri kita. bagaimana kita cuba berperang dengan nafsu,dengan diri sendiri. jangan pernah judge orang lain walaupun seteruk mane pun orang itu.

satu je perkara yg sy rs sy dh berjaya ubah alhamdulillah. iaitu batas pergaulan dgn lelaki. Yes bukanlah tak cakap langsung. cakap la tapi kalau ditanya perkara yg munasabah.dan sy pn sembang je dgn bdk laki kelas. selagi batas tu terjaga,tak salah. sebelum ni, sy suka kwn dgn lelaki.senior ke,satu batch ke.suma kwn. mlawak dlm chat lah hape.
tapi bila dah sedo, maaflah kalau korang rasa aku sombong.seriously bkn nk sombong. cuma tgk la topik apa hampa nak sembang,nak tanya,kalau rasa perlu jawab,sy jawab dan sembang.kalau dah melalut tu. kurang sikit la kot. tapi ape2 pun, sy hrp semua faham.

yang lain-lain tu perubahan, wallahu'alam.hanya Allah je yg boleh menilai. saya masih saya yg dahulu.personaliti dahulu. hobi tak berubah.

im struggling inside to be better than before. no one knows how hard it is.

im not perfect. but im trying to be bettahhh. i admit im not solehah yet. baik jauh sekali.............

sekian rintihan hamba Allah di kala tongah hari. sekian.

 

No comments: