Monday, October 3, 2011

Selamat Hari Ulangtahun yang ke

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum
Maaf lama tak mengepost di sini ye dak.
hari ini rasa macam nak tulis santai2
jadi kita pun tulis la santai2 sikit ye dak

25 september 1982 merupakan tarikh penting dalam keluarga saya
sebab tarikh tu la, mama dan ayah saya berkahwin
di usia yang muda,ketika masih belajaq
masa tu mama 20 tahun ayah 21 tahun.
kiranya sebaya dgn umoq saya sekarang.

saya tak pasti ayah mama ingt tarikh ni dak setiap tahun
tapi saya ingat sebab masa kecik2 dulu terjumpa satu kaset yang tulis tarikh
"25 september 1982"
dalam kaset tu adalah suara2 waktu akad nikah rasanya.
ehe,entah betui ka dak,

apa2 pun, saya sentiasa mendoakan kebahagiaan hidup mama ayah hingga ke hujung nyawa
semoga sentiasa bertolak ansur, bekerjasama, saling tolong menolong, tidak berkira antara satu sama lain, sentiasa sayang menyayangi, sabar melayani kerenah masing2.

sentiasa mencontohi bagaimana Rasulullah menyayangi dan melayani isteri,bagaimana kisah Hassan Al Banna dan isterinya.

dan paling penting sekali,  perkahwinan adalah kerana Allah taala.
semuanya perlu niat kerana Allah. insyaAllah jika semuanya kerana Allah, pasti bahagia sokmo ^.^

.mcm pakar motivasi pulak.tak, sebenarnya baru baca kat buku solusi dan ada juga terbaca dalam buku Pahrol Juoi . just copy and paste and elaborate sikit.

sayang bangettt ayah dan mama!! :)
*mesti ayah mama tengah baca blog ni kan.hihi



   

2 comments:

baiknya said...

todia baguihnya mu.fz pun x tau bila ayah mama kawen.kawen kat mana pun pening.yg ingat fz penah pakai baju kawen mama untuk bekebun kat luaq cabut pokok time busy kakak nak kawen. hahaha. mana nak tau tu baju kawen.takda liplap pun.

maya dandelion said...

wau, u mesti secret admirer I kan! haha :P

maya tau sbb ada tgk surat kahwin mama kot.atau kat kaset.ke kat mana ntah.tak hengat!haha

?haa??adaka pakai baju kawin mama!tak patiottt! :D