Saturday, January 7, 2012

Futurisssstik

بسم الله الرحمن الرحيم 

assalamu'alaikum w.b.t

sbenarnya tak ada ape2 pun,tapi nak cerita jugak.
kadang2 orang kata angan-angan mat jenin
tp pd pdpt sy,angan2 tu sebenaqnya ada juga positifnya.
bila angan2 ,at least kita ada cita2,cuma tak konfirm adakah tcapai atau tidak.

khamis baru ni.ada sorg lecturer minta km perkenalkan diri dan beritahu
cita-cita before mksud maktab dan cita2 akan dtg.dan beliau jugak melihat tandatangan masing2 kat ats kertas
dan nak kata pcaya 100% pasal personaliti bdasarkn tndatgn tu,taklah
cuma bila beliau kata,saya ni futuristik dan suka fikir masa depan.
tiba rasa nak gelak sorang2.
sebab mmg suka berangan dan suka btau kat kwn 

Bila tengok baju2 kat Jusco
"Hmm..nanti aku nak buka kedai baju2 muslimah laa.bgaya tp simple dan kemas dan mnutup aurat"

Bila teman kwn bawa adik dia darjah4 cari skirt  labuh kat jusco tak jumpa
Hmm.nampaknya kena buat pakaian2 comel utk kanak2 yg mnutup aurat

Bila tengok make up pengantin
Hmm.awat kalau pengantin mesti mekap tebai2?sian pengantin,cam opera cina. 
nanti aku nk blajaq solekan lah.aku nak solek org2 yg suka make up natural

Bila tengok org wat doodle comel2
Hmm.nanti aku nak blajaq buat kartun2 doodle gk la.

Bila tengok baju2 pengantin
Hmm.nanti aku nak buat buka butik buat baju pengantin yg longgar2,simple dan cantik lah.

Bila tengok kedai kek
Hmm.aku nak buka kedai kek jugak la nanti

Bila tengok makanan sedap2 dlm buku
Hmm.aku nak masak cmni jugak la nanti

Bila...bila...
hmm..hmm..

sampaikan kwn saya sorang ni kata,"Rasanya smua benda mu kata nak buat sndiri nanti"
ahah!
namun kata-kata nya tidak mematahkan semangat saya utk teruskan berangan!!
kerana saya yakin bila saya berangan, saya ada target.eheh
drp2 smua angan2 tu, hanya angan2 doodle shj yg br sy capai
yg lain masih dlm prancangan.

biarlah angan2 kita tu positif dan beri manfaat pada org lain
bukan angan2 utk syok sendiri :)

wslm

 

4 comments:

sarizza myname said...

hahaahaa..
majoriti cita2 dimasa depang budak kelas nk wt niaga..haha

maya dandelion said...

tu la.hebakk sep2 kito.haha.pasni nak beli apa2 mudah la kan :D

eiymnajmie said...

sape lec tue?

maya dandelion said...

lecturer tu ...dirahsiakan identitinya.heheh