Saturday, October 12, 2013

Solat Selain Masjid dan surau

بسم الله الرحمن الرحيم


assalamu'alaikum wbt
saja belek2 gambar lama.terjumpa gambar ni

pengalaman solat di merata2 tempat..membuatkan aku kagum.
Allah memudahkan kita solat di mana saja atas bumi Allah
Bukan hanya perlu dalam masjid

pengalaman aku first time solat kat taman /garden, atas bukit tepi laut, tepi ampangan, mcm2 tempat solat. aku tahu, bukan aku sorg ja pernah solat tempat2 bukan surau n masjid

semua pernah.budak2 yg belajo obersea bg diorg dah biasa
tp aku 'perak' sikit sebab tak pernah lg solat merata2.

tempat yang paling pelik dan rare aku pernah solat adalah
tak jauh dari Wat Siam. -_- masa tu g siam. cari tempat lapang dan terlindung. kat situ jah ada.
masa solat tu ada anjing duk berlari dan tuan dia duk kejar dia.hahaha
nasib baik anjing tu tak p dekat kami yg tgh solat

Solat kat merata2 sgt best sebab rasa diri kita dekat dengan alam ciptaan Allah (^.^)
 tak caya?Try solat kat pantai bkt kluang
atau padang hoki .hehe :)



   

No comments: