Thursday, September 2, 2010

Maher Zain

Salam
Maher Zain dah femes agak lama la jugak
pernah copy dari kawan nasyeed2 dia masa awal tahun dulu, tapi tak minat sebab
entah la awat masa tu rasa lagu dia tak best pongg
tapi baru-baru ni aku betul betul dengar nasyeed beliau
dan betul betul amati liriknya

Masa mula-mula aku dengaq lirik dia, sewaktu kawan ku Aini buka lagu ni kat dewan kuliah
semasa menunggu haji SIn mari. sebijik seketui seketui dengaq lirik nasyeed InsyaAllah
tiba-tiba rasa sebak bila dengaq.entah la awat. tapi lepas tu terus cari nasyeed2 Maher Zain
nak baca lirik dia betoi2.

Tadi terjumpa klip video The Chosen One. drp video ni byk aku belajar banyak benda.
Membantu orang adalah salah satu ibadah yang terpuji. Kalau boleh, kita cuba tolong orang sebanyak yang mungkin. Lepastu, dr video ni kita leh tgk dia amik dari kisah Nabi Muhammad S.A.W. waktu Aishah dengan Nabi bergurau senda berlari-lari, waktu cucu Nabi panjat atas badan nabi sewaktu nabi sujud. tak berdendam, pemaaf. dan banyak lagilah.

Moh kite tengok video ni sama2!dan hayati. :)


alhamdulillah syukur kepada Allah kerana ada kawan aku yang terbuka pintu hati dia selepas melihat satu klip video maher zain. semoga ramai lagi rakan rakan ku bakal mengikut jejak rakan ku sorang ni :) aminnnnn

wslm

2 comments:

Anonymous said...

saya dah beli album ni memang tak nyesal... secara santai lagu disamlaikan namun amat terkesan di hati......

maya dandelion said...

wslm
lagu yang bermakna. better dari denga chris daughtry,adam lambert.lady gaga dan etc etc