Wednesday, October 13, 2010

19 going 20

Salam
Alhamdulillah pada 6 Oktober yang lalu
genap la sudah umur ku menjadi 20
Dah seminggu dah kot,tp disebabkan busy dengan reja2,maka hari ini free sedikit
Alhamdulillah syukur kerana masih lagi diberi peluang untuk hidup
dah 20 tahun hidup ni.

alhamdulillah ,terima kasih ya Allah kerana masih lagi memberi aku peluang untuk aku memperbaiki diri ku ini. aku tau betapa banyaknya dosa aku, betapa alpa dan sombongnya aku dahulu.aku tidak pernah mengingatiMu dan mensyukuri nikmatMu.
aku tak pernah ingat yang hidup aku ni sekejap di dunia ni.aku hanya ingat untuk enjoy dan berseronok dengan dunia ni.

Mainan dunia, cukup melekakan aku. TV, dengan program-program yang sangat melekakan, membuat kita ketagih untuk tengok drama-drama. One Tree Hill, etc,etc. Drama Korea. Lagu-lagu orang putih yang aku dulu minat giler giler. SUM41, Yellowcard,Beyonce. Cakap je ape,sume aku tau artis2. Lagu dia memang melekat dalam otak.

Dulu mama pesan, jangan selalu dengar lagu, nati hati keras. aku ingat mama merepek aje. macam mane leh keras hati kalau selalu dgr lagu omputih.pelik kot cmne lagu boleh effect diri. tapi sekarang aku sendiri perasan semua tu. memang, lagu2 english dan melayu yang berkaitan cinta ,etc etc mberi effect pd diri. Ya,memang akan mbuat hati kita keras.
sebab apa aku cakap camtu?sebab aku sendiri pernah mengalami
nya.sejak aku tak dgr lagu2 mlayu n omputih, aku rasa lain. dulu aku benci nasyid,tp skrg aku minat nasyid. time kasih, krn memberi aku peluang untuk mmperbaiki diri ini.

6 Oktober 2010, aku dah berumur 20 tahun.. ya.20 tahun!tua dah tu. ahah. dalam jangka masa 20 tahun macam-macam berlaku kat diri aku. yang paling aku tak boleh lupa,masa zmn sekolah dulu.aku rs zmn skolah menengah ialah zmn aku palingg degil kot. lepastu dengan perangai yg kureng, dulu suka dendam kat orang,tak puas hati,etc etc alahh.biasalah,panas baran kan. Aku tak pernah terfikir yang apa aku buat tu akan menyakitkan hati orang. fikir nak puas hati ja.

aku tak akan lupa peristiwa-peristiwa yang berlaku pada tahun ini. tahun genapnya umur aku 20 tahun. insyaAllah, semoga umur ku yang ke 20 ini, merupakan benchmark untuk aku terus mencari dan mencari erti kehidupan yang sebenar.

takkan ku lupa pada pesan seorang hamba Allah, tak semestinya hari ini kita dah berubah menjadi lebih baik, kita akn menjadi baik pada masa masa akan datang. oleh itu, kita perlu sentiasa berdoa dan meluruskan niat kita. kita buat semua ini kerana Allah taala, bukan orang lain. peringatan untuk diri sendiri yang kadang-kadang terjatuh juga. sama-sama kita berdoa kpd Dia.

namun dalam usaha kita mencari erti kehidupan, kita perlu usaha dan perlukan banyak pengorbanan. pengorbanan masa, wang dan kadang kala kita terpaksa mengorbankan persahabatan kita untuk mengubah diri kita. kalau kita tiada usaha tapi mahukan perubahan, kita tak akan pergi jauh. usaha doa tawakal= pasti berjaya. Apa yang kita inginkan tidak akan datang bergolek depan kita

Redha Perlu Dicari, Bukan Dinanti.

akhir sekali, terima kasih tak terhingga kepada Pencipta ku, kepada mama ayah, kepada adik beradik tersayang, kepada sahabat-sahabat, kepada akak dan adik2 di mktb ni yg membantu ku mcari erti kehidupan ini, kepada semua makhluk di bumi ini yang banyak memberi aku sumber untuk terus hidup, pokok-pokok,haiwan. terima kasih kepada smua. doakan supaya kita sama-sama mendapat pengakhiran yang baik di hari akhirat kelak.aminnn :)
wslm
terima kasih kepada sahabat2 /classmate KS2. tenkiu sangat2! love u!

3 comments:

Azhar Yusoff said...

Hepi Besday Maya, May Allah Bless you and may He turn your thoughts, feelings, wishes and desires into reality. May He also endow you with a very long, happy, healthy and a fruitful life as He guides you on the path that He wishes to travel upon. Ameen.

S.Azeem Ong said...

salam hari lahir maya~ ^^

maya dandelion said...

salam
algray: terima kasih
azeem ong: terima kasih mr ong


:)