Sunday, May 20, 2012

Selamat Hari Guru :')

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamu'alaikum wbt
Alhamdulillah sempat lagi menulis di Ilham Dandelion. *dandelion?ok.sangat lucuu di situ
*maaf.sedang membiasakan diri dengan nama dandelion.walaupun rs mcm nak tergelak.*bhahahh!*
k,stop it.-.-

16 Mei 2012.
Hari Guru yang bermakna pada saya sebab first time anak murid wish Selamat Hari Guru cikgu!
5.50 pagi dah ada sorang mesej.slmt hari guru.
7.00 pagi ada yg call pakai public phone sekolah pulak.selamat hari guru cikgu.

:) alhamdulillah, mereka adalah antara sebab-sebab kenapa saya selalu tersenyum sendirian.hehe.
____________

pada 14mei2012, alhamdulillah saya sempat menjenguk mereka di sekolah. terhibur hati melihat mereka.kadang-kadang fikir gak, adakah aku sorang beria-ia syok sendiri seronok jumpa murid-murid, dan mereka tak rasa apa-apa pun bila jumpa aku?..terfikir sejenak 2 ,3 saat.
tapi selepas tu,ahh,mainan syaitan sahaja ni!benda baik takkan la salah. kita perlu banyak memberi ,memberi ,memberi memberi!tanpa mharapkan balasan diterima. jadi jangan malu untuk memberi dan teruss memberii! (perkataan memberi ni saya igt smpai skrg selepas baca penulisan ustz pahrol juoi.dia kata teruskan memberi walaupun tidak dibalas.yakinlah Allah sahaja yg bls.)

jadi saya nak jadi orang tak malu,gila meroyan,syok sendiri utk memberi kasih sayang pada anak murid2. biarlah orang kata saya meroyan ke,kemaruk ke,duk rajin melayan budak-budak ke.biar bdk pijak kepala ke.well guys, sorry to say,your words didnt make me weak.but make me more semangatness!hehe

:')
_________________



slmt hari guru buat semua pendidik!dan paling agung sekali,Rasulullah s.a.w yang mendidik manusia melalui tingkahlaku,perbuatan ,percakapan baginda. 


dulu rs menyesal keluar uia msuk mktab. tp skrg,rasa bersyukurrr banget!Allah..^.^ terima kasih sbb bg saya peluang utk mjadi guru,dan bkn psychologist. I love to be with kiddies! Seronot nyembang dan mdengar diorang bercerita.bila diorang dah selesa dgn kita,mudah la kita nak tegur n bg nasihat. Sbb kanak2 ni masih lembut hatinya.naik remaja nanti dah payah sikit :D




Rasulullah s.a.w adalah role model pendidik yang terbaik! Saya akan jadikan baginda role model utama saya apabila menjadi guru kelak.in shaa Allah :)

No comments: