Saturday, February 2, 2013

Praktikum LAST.

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamu'alaikum wbt

Alhamdulillah 20 Januari 2013, maka bermulalah praktikum fasa 3, yang akan dijalankan selama 3 bulan .Di SK Bukit Tempurong. Nak p sekolah ni jauh jugak,masuk area2 kampung.

Daripada semua fasa, saya rasa, fasa 2 saya paling terukss.buke gapo, teruks sebab malas giler nak buat rph.lagi2 duk rumah sewa,internet takda apa suma.sangat sukarrr ingin mbuat rujukan. dan utk pengetahuan anda anda, praktikum 2 kali sebelum ni saya dapat B. okay. B. haha

tp sangat enjoy sebenarnya ajar budak2 ni.tension time observe je la.time lain best.

masa SKBK dulu,sebulan ja.dan time tu tak reti nak ngajo sangat.so sgt teruks jugak sebenonye. kat sini jugak,kitorang duk kat library,so tak bergaul sgt dgn cikgu2. 
overall, komen saya utk praktikum di skbk, murid2 dia tak nakal sangat,baikk.suke2. sampai skrg teringat lagi kat diorang(Entah diorang ingat tak kat kite.hehe). cikgu2 dia pn baik,cuma 1st praktikum kan,tak pandai nak beramah mesra dgn cikgu,apetah lagi duk library,mmg xbgaul la dgn ckg2.tp scr jujurnya, sy rasa segan sgt dgn ckg2 ms kat sini.entah la, apesal.

ok fasa 2 pulak, SKTMG. 1st dtg sekolah, cikgu2 dia mmg ramah mesra. sempoii. duduk pulak meja dekat area2 pertemuan cikgu laki dan ckg pmpuan.kalau diorang sembang melawak,satu bilik guru dgr.mmg sporting habis ckgu2 sini.kat sini saya kurang segan dh dgn ckg2,maybe sebab duduk dalam bilik guru kot. murid-murid dia pulak....1st time msuk kelas,....mmg tahan je la kesabaran.balik rumah sewa,bergenang air mata.hahahha.kejutan budaya kot,sbb mmg agak nakal susah nak handle banding sekolah sebelum ni. tp alhamdulillah sgt2, kat sk tok motong ni banyak saya belajar perkara baru. belajar mcm mana nak handle bdk2 kategori agak nakal yg ckg2 kureng suka.hhaha.mmg nakal jgk, mmg sgt sgt la uji kesabaran. tapi apa2 pun, sy suka skolah ni .rindu murid2 sktmg..diorang nakal,tp ada keistimewaan tersendiri. 

Fasa terakhirrr..di SK Bukit Tempurong, 1st day dtg, cikgu2 meme ramah sungguh. dan ni 1st time dlm hidup,saya tak rasa segan dgn GB.sbb GB dia sgt sempoi dan sempoi je masuk dgn cikgu2 lain. murid2 dia pulak, alhamdulillah baik2 belake.saya berazam nak berusaha bersungguh-sungguh utk praktikum fasa 3 ni.chaiyooookkkk!!! cikgu2 sini sangat membantu, i loikee.hehe.murid2 pun bagus2. saya bg 5 bintang utk sekolah ni :) doakan saya praktikum di sini ye!ape2 pn,yang penting, nawaitu....lillahita'ala...aminnn

sekarang dalam usaha mengingat nama murid2 ni.dah praktikum 3 buah sekolah,lama2 pening nama diorang ni.sebab ada muka sepesen,ada lebih kurang.ramai gak anak muridku.hehehehe
izinkan saya mengajar dan mendidik anda semua,dgn sebaik mungkin dan penuh kasih syg inshaAllah.aminn


jalan kampung nak p sekolah



 
 


kawasan merentas desa.best sgt,angin sepoi sepoi bahasaaa





inilah suasana odw balik maktab.nak maghrib dah pn



 

4 comments:

Ashirah Ibrahim said...

terasa macam nak jadi cikgu jugak..:)

maya dandelion said...

inshaAllah,ashee bakal mjadi menjadi murabbiah utk ummah..aminn :)

Azhar Yusoff said...

Carilah ilmu semampu mungkin untuk digunakan di sekolah. Cabaran di sekolah setelah menjadi guru sebenar sangat tinggi.Bekalkan ilmu sebaik mungkin.

maya dandelion said...

inshaAllah.terima kasih atas nasihat2 kpd bakal guru.