Saturday, July 31, 2010

BIG Sem2



Salam
Fuh,lega dah habis BIG hari ni
Di kenduri kesyukuran.
Awal pagi mari cam takda keje,
tapi start tengah hari, memang busy,
Tengok lauk cukup ka tak,bungkus pulut,angkat pinggan,cuci pinggan,tambah air.dot dot
jadi "mentagha" sat kat besut ni.hehe

Pada mulanya kelas kami nak wat Bina Insan Guru kat Pantai Tok Bali,
tapi pihak HEP agak kurang menyokong kerana menurut beliau, gotong royong membersihkan pantai di Tok Bali tidak melibatkan masyarakat. kita hanya dengan rakan-rakan,tak libatkan orang awam. Jadi kami pun tukar plan untuk
wat BIG di rumah kenduri, jadi mentara atau mentagha.hehe

Kami bertolak dari maktab pukul 8pagi dan menjalankan tugas di rumah kenduri sehingga 5.30 petang. tak sempat sangat bergambo sebab wat kerja, walaupun bz dan penat, tapi rasa puas dan seronok. :)

mula-mula sekali aku dan 2 orang kawan basuh besen-besen bekas lemak lembu.nak dekat sejam jugak la basuh sebab tak brapa reti nak korek korek lemak lembu tepu tu. korek punya korek terpelanting abis lemak kat baju. nampak sangat tak biasa buat kerja-kerja camni.
lepastu tugas duk tengok tengok lauk kalau kurang. lauk gulai takpa laki hat isi, kami perempuan kena tengok tembikai,solok lada ngan ikang. ayaq pun duk kena perati gak. lepas tu duk angkat pinggan pi belakang. pastu lasst sekali, aku bertugas basuh pinggang. semua orang telah memainkan peranan masing-masing dan akhirnya 5.30 petang kami pun selesai


masa kakak aku kahwin aku tak pernah wat kerja camni. haritu duk dengan bahagian sambut tetamu ja, keja aku salam pastu bagi muffin.tapi penat gak ritu sebab orang mai tak berenti.dah la muka baru kena bakaq gara-gara BIG sem1.memang stylo lah haritu.

terima kasih kawan-kawan.saya sangat gembira hari ni!!
minta maaf kepada kawan yang terasa hati dengan saya.
tak pa la kalau simpan dalam hati.tapi saya tak simpan pun dalam hati .hehe
saya rasa ni terikut perangai ayah saya la ni.duk komen banyak.
org suka komen byk ni ada positif,ada negatif.tapi ayah kata ayah wat gitu sebab nak bagi anak-anak dia kental bila menghadapi hidup sebenar dewasa nanti.
ayah kata, dewasa nanti kita kerja bawah orang, kita akan selalu dimarah,dikomen, di.. di... macam macam lagi. jadi ayah kata ayah nak bagi kami biasa dengan semua tu
entah menjadi ke tak Teori Ayah ni.mungkin ayah boleh jadi the next Skinner dan Pavlov
__________________________________
Saya Sayang Kawan-kawan Semua!!! :)
wslm

No comments: