Tuesday, January 18, 2011

Simple tapi Bermakna

بسم الله الرحمن الرحيم 

Salam

Saya terjumpa satu ayat yang memberi kesan kepada diri saya
Ayat simple tapi membuatkan saya banyak terfikir
Dan berfikir  ..dan berfikir

Terima kasih kepada Kak Ijj'lal kerana memberi keizinan untuk saya copy ayat ini
Saya nampak ni kat status kak ijj'lal

letih dengan ada bos yang cerewet? parents yang angin tak tentu hala? kawan yang kerenah entah apa-apa?

"pray for him. because its hard to hate people that 

you pray for :) "


macam satu peringatan buat saya sebab biasalah manusia, kita kadang2 ada juga perasaan tak suka kat orang kan. tengok perangai gatal ke ape, terus tak suka.

tp, why not kita berdoa untuk orang itu, daripada membenci dan mengutuk,mengumpat.etc .
Betul tak? kan kan?

InsyaAllah, mari kawan-kawan, kita sama-sama berusaha untuk memperbaiki diri
dan berdoa supaya orang-orang yang kita tak berapa suka tu, akan diberi hidayah oleh Allah s.w.t. aminn. 

- - - - - - - - - - - - -







wslm
 

No comments: