Wednesday, June 29, 2011

Perpaduan

بسم الله الرحمن الرحيم 

Assalamu'alaikum
tak abis lagi edit gambo utk kat thailogue seterusnya
sebab gambo file2 besa,so kena la kcikkan size.

hari ini, saya hanya ingin berkongsi luahan saya.
kadang2, saya rindukan suasana kulim sebab
saya dapat rasakan perpaduan antara kaum di kulim


tapi di pantai timur, (taktau lah maybe di besut sahaje kot)
saya dpt lihat situasi berbeza
"geli la nak pergi sana.ramai cina." "ramainya kel*ing". etc etc yang saya tak nak sebutkan.

mungkin saya dibesarkan dalam suasana ramai cina dan india.
kat sekolah rendah, kami rapat antara satu sama lain
sekolah menengah pn sy tgk kwn2 smua baik dgn cina dan india
dan ayah dan mama saya pn baik dgn mereka


ms pergi pasar kulim, saya perhati org cina beli putu mayam
org melayu pn beli putu mayam. putu mayam ni makanan org india.
tapi semua kaum boleh makan.

Rasulullah s.a.w pn tak pernah cakap mcm tu kat kaum lain, agama lain
Rasulullah s.a.w pn hormat mereka.

kalau nak tahu, saya tak suka bila dengar kawan2 pandang rendah thdp kaum lain
serious tak suka.
kalau kita tak hormat kaum lain.mcm mana diorg nak hormat kita, kan?

maaf, jangan terasa pulak ye,


  

No comments: