Saturday, July 16, 2011

Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

Assalamu'alaikum

Semester ni kami ada PJK
Pendidikan Jasmani dan Kesihatan

seriously saya suka sangat subjek ni
sebab nak harap riadah waktu petang,jgn harap la nak turun padang mengeluarkan peluh
waktu PJ tiap hari khamis, pensyarah kami Puan Mazlina akan buat aktiviti2 PJ yang sangat seronok XD

Khamis baru ni kami kena lari 2.4 km .
mmg best la sebab peluh keluaq berapa liter entah
rasa sangat sihat dan ringan.
lepastu main bola jaring.

msa sekolah dulu saya tak minat langsung PJ
tak suka lari2
semua tak suka
lagipun waktu PJ cikgu2 memang tak ajaq PJ kan.

tapi sejak masuk maktab/IPG
aktiviti2 sukan dan PJ rasa sangat enjoy
saya yg dulu benci gile joging
sekarang ni saya suka joging.

kalau free2, kami turun joging pagi Jumaat pukul 7pagi
takdak langsung manusia waktu tu, berbanding berjoging waktu petang
so sangat rasa bebas sbb takda org.takla segan :D

terima kasih kpd lecturer2 PJ
dan time Gerko
mmg sangat memberi kebaikan pada tubuh badan saya
sekarang saya rasa tulang saya semakin padat
tiada lagi ruang2 udara yg banyak. aha! (perasan)
____________________________________________


 

5 comments:

Unknown said...

segan nk jog ke petang2?? jog je....xyah segan aih.. ;D

maya dandelion said...

segan ramai org.hihi
tapi pagi mmg best sebab tak terik sangat :D

kia komot said...

betul 2 k,maya.. best kan jog pg2..hehe..tenang dan bebas..=)

kia komot said...

best jog pg2... tenang, sejuk, n bebas rse nyer..hihi

kia komot said...

best jog pg2.... tenang, sejuk, n bebas..hihi..jum jog pg...hehe