Wednesday, December 14, 2011

Alhamdulillah

بسم الله الرحمن الرحيم

assalamu'alaikum w.b.t
alhamdulillah sempat jugaksikit update di blog ni
saya baru shj pulang dr mlawat kakak.
banyak pengalaman baru yang sy dpt.

seriously, byk yg mbuka minda dan beri sedikit kesedaran
the environment, people.etc2
paling best tgk pemandangan alam ciptaan Allah yg bervariasi,bukit bukau,pokok,laut, bbunga
haiwan2 comel.kambing,lembu,etc2
subhanallah, Allah Maha Cantik. kalau kita perasan kita ni cantik, Allah lagi cantik.

dan ada beberapa perkara yg saya belajar. bagaimana org bukan Islam melayan anak2 kecil mereka..sangat beri ksdaran..sbb Rasulullah s.a.w pn sygkan kanak2.tp kita org islam jarang kan nak jmpa yg betul2 tunjukkan kat public kasih syg mereka pada anak2 yg kecil. harap2 dpt buat camtu bila dh ada anak kelak.eceh.

dan perkara utama yg saya sedo

saya masih lagi bukan anak yang baik..
ego, still ada dlm diri walaupun dulu saya lagi tinggi egonya.
namun ego itu still berbaki dan bersisa

ego tu sifat2 syaitan.krn ego syaitan tidak mahu sujud pd nabi Adam

jadi, berani lagi tak nak ego? (ckp kat diri sndiri)

tu lah manusia, sometimes kita akan lupa diri...

*



   

No comments: