Thursday, October 28, 2010

YaAllah..

بسم الله الرحمن الرحيم


Ya Allah..
Kurniakanlah aku sahabat.
Yang sentiasa mengajak aku ke jalanMu
Yang sentiasa mengingatkan aku pada Mu
Yang sentiasa merasakan kebersamaan Mu kepada kami semua
Yang sentiasa meletakkan kebergantungan hidup kepadaMu
Yang menjauhkan kami dari maksiat
menjauhkan kami dari godaan syaitan
Menjauhkan kami dari jalan-jalan zina

Ya Allah, aku masih lagi lemah.
Lemah dalam menghadapi dugaan hidup ini
Aku tidak sekuat Sumaiyah Khayyat
Yang mati syahid demi mempertahankan agama Islam

Aku hanya diuji dengan perangai manusia
Tidak lagi diuji dengan keimanan kepadaMu
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui setiap kelemahan ku
Manusia yang seringkali menipu dan tidak pernah serik
Kadangkala aku percaya bahawa dia tidak menipu
Tapi..tapi??alangkah kecewanya apabila kepercayaan dikhianati
YaAllah,kuatkanlah hatiku. berikan ku kesabaran.

Sabar. KESABARAN .Ya Allah kuatkanlah hatiku
aku sangat lemah dalam mengawal kesabaran diri ini
terlalu byk perkara telah ku cuba utk mbantunya,namun......
semoga Allah memberi pengajaran kepada hamba Allah tersebut

Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang lebih baik buat aku.
Aku pasti apa yg terjadi ini pasti ada hikmahnya.

wslm..

4 comments:

Hayat Yahya (naNo) said...

people with patient always wins. InsyaAllah, things would be fine. =)

eiymnajmie said...

goodluk utk exam...hehehe..amin!! moga doa termakbul!!!

pikapongpong said...

amin...
:)

~Izyani~ said...

insyaAllah..hidup satu pjuangan, jgn give up taw dear :)