Tuesday, November 2, 2010

Alhamdulillah

بسم الله الرحمن الرحيم


Alhamdulillah syukur kerana dikurniakan lagi nikmat untuk bernafas dan hidup pada pagi ini
alhamdulillah.terima kasih Allah ..

Berkenaan masalah aku baru-baru ini, alhamdulillah sejak pulang daripada mengunjungi hamba-hamba Allah weekend hari tu, bila aku sampai aje maktab, aku rasa nak settle terus masalah ini. alhamdulillah dipermudahkan oleh Allah untuk selesaikan masalah. kami pun berbincang elok-elok dari hati ke hati. dan kami telah menjumpai solusi dan kata sepakat. aku juga telah memberi beberapa pesanan kepadanya,alhamdulillah dia terima dgn hati terbuka.

Melalui kisah dan masalah ini, banyak sangat aku dapat belajar. pertama sekali, tanggungjawab aku sebagai khalifah ALLAH di muka bumi ini, untuk mengajak orang lain berbuat baik dan meninggalkan yang mungkar. amar ma'ruf nahi mungkar. sebenarnya bukan aku sorang ja khalifah Allah di bumi ini dan ditanggungjawabkan utk mengajak orang ke arah kebaikan, tetapi KITA semua manusia di muka bumi ini mempunyai tanggungjawab utk ajak kawan2 kita, sedara kita, pakcik kita dan semua la pelusuk bumi ni, untuk berbuat baik dan tinggalkan perkara mungkar.

er.aku pun masih lagi nak merangkak-rangkak ilmu pun tak cukup mane . tp aku rs sbg kawan/sahabat, aku berhak utk ambil tahu pasal kwn baik aku dan ada hak utk menasihatinya. pertama kali aku diuji dengan dugaan Kawan-Kawan. sebab kelemahan aku ialah kawan-kawan dan family.kalau ada masalah dgn dua2 ni, konpem akan jadik sangat down.kalau mslh duit tak lah down mana kan. jadik, demi sayang dan tanggungjawab aku pada kawan aku, aku nak dia tahu apa dia buat salah.

alhamdulillah aku tengok dia walaupun style yg keras ati, tp dpt terima teguran aku. sangat berbeza dgn dia yg dahulu. walaupun skrg ni aku tau ada lagi perkara yg masih dia tak boleh nk ubah. walaupun setelah kami mencapai kata putus/kata sepakat ini, namun aku akan sentiasa doakan dia. semuga Allah memberi dia hidayah,biarlah secara perlahan perlahan pun. minta maaf jika aku pernah emosional sdikit. aku akui, itu kelemahan dan ksilapan aku. apa-apa pun, aku belajar dr kslapan ini.

kpd sahabat ku yang dinyatakan di atas :walaupun kita pernah bmsalah, tp ingatlah, saya tetap sayangkan awak walaupun seperti kata awak, " kita ni sangat kontra" .ahaha :)
smoga ada hikmah di atas semua kejadian ini. amin :)

wslm

No comments: