Saturday, February 26, 2011

Time is Jeles

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam
Ehem. maap la akhir2 ni copy paste ja artikel taruk dalam blog ni
Itu ja yang mampu kulakukan memandangkan kebizian melanda

tambahan lagi isu ni pernah ku fikirkan dahulu dahulu dan pernah menjadi persoalan guwer
femes isu ni kan
lantas guwer meletakkan isu isu tentang hubungan perempuan lelaki di blog ku
sebab ramai yang masih tertanya tanya "takkan la takboleh bercinta kot. merepek ja weh, takkan takda fitrah nak kat lelaki kot"
eheh~

alhamdulillah terima kasih kepada hamba Allah yang posting artikel2 yang mampu buat saya terfikir
terfikir betapa syukurnya saya kepada Allah s.w.t yang masih lagi ingin memelihara saya
sempat menarik saya ke landasan yang betul sebelum saya terus leka dlm cinta

sekarang, saya yakin dengan janji Allah, jikalau insan itu sudah memang jodoh, Allah akan pertemukan jua walau macam mana sekalipun. sebelum ni saya berburuk sangka denganNya, saya tak caya ketentuanNya.

Saya yakin dengan Allah. Dia yang memegang hati saya, hati jodoh saya, hati rakan rakan saya, hati mama ayah,hati kakak saya.

CUba bayangkan, kalau kita ni bercinta skarang kan, umur 21, nak kawin mungkin dalam umur 24/25. dalam tempoh percintaan tu, boleh je Allah nak bolak balikkan hati pasangan kita supaya berubah perangai, atau Allah bagi kita lalai dengan cinta sampai kita tak ingat Allah. sebab Dia yang pegang hati2 kita. Dia yang cipta kita, He can do anything He want . Kalau nak mencari keredhaan Allah, kita kena lah ambik hati Allah kan?dengan cara macam mana? perbanyakkan usaha mengenali Dia :D

Sekarang ialah masa untuk kita mencari Dia. kita masih lagi muda, banyak masa lapang, nak kahwin lambat lagi. fokus pada usaha mencari mencedok ilmu sebanyak mungkin. Kita semua mesti nak keberkatan dan keredhaan Allah kan? so sama-sama lah kita carik.

"Jagalah Allah,nescaya Dia akan menjagamu"
"Kenalilah Allah di kala engkau senang, maka DIa akan mengenalimu di kala engkau susah"


jagalah Allah.kalau nak Allah juga jaga kita. Kalau nak hidup bahagia berumahtangga nanti, jadi jagalah Allah daripada sekarang sampai kita mati. Kebahagiaan itu bukan manusia yang tentukan, tapi Allah yang tentukan :)

oklah, berletiaq sudah habis.sambung buat assignment. :) wassalam
 (entry ni cam takda kaitan ja dengan tajuk.ahaks)


   

No comments: