Wednesday, July 14, 2010

Tajuk Blog Yang Baru

Salam
Ehem.dengan rasminya aku ingin mengumumkan pertukaran Tajuk Blog ini
Di mana sebelum ini ialah "Yesterday Once More"

Telah ditukarkan kepada "There's A Rainbow Always After the Rain"
Quote di bawah tajuk blog juga ditukar.
Berikut adalah sebab musabab aku menukar tajuk blog ini

1. "Yesterday Once More"
Kalau tengok balik, ayat ni macam cakap,"hari semalam datang kembali"
macam tamau berubah ja,cam salahkan takdir gitu.hakhak
"today,i made the same mistake just like yesterday"
Hari semalam mai balik hari ni.dan seterusnya seterusnya
Yesterday once more

Oleh itu, yesterday once more sangat tidak sesuai untuk dijadikan prinsip hidup.
jadi, ikutlah kata-kata
"There's A Rainbow Always After The Rain"

Hidup aku sebelum sebelum ni pun sungguh banyak hujan.
Pernah kadangkala aku selalu salahkan hujan.Sian hujan asik disalahkan..kn?
masa aku sekolah dulu, macam-macam jadik kat diri aku. tak pernah aman hati dan hidup
kadang-kadang bila fikir semula sebab kenapa aku macam tu
bila post mortem semula, memang semua yang jadik tu adalah disebabkan kita jugak
semuanya yang terjadik adalah balasan kepada tingkah laku dan perangai kita

masa sekolah dulu aku suka dendam kat orang,dengki, pastu hipokrit.solat pn ikut syarat ja,tunggang terbalik.macam-macam perangai aku dulu. tapi depan orang aku hipokrit, dalam hati macam-macam penyakit ada. waktu sekolah dulu aku suka dengar lagu-lagu bising, sum41,blink182,yellowcard,papa roach,bla.bla.tak ingat dah.tapi byk lagi lirik yang aku hafal sampai sekarang,antaranya lagu scar-papa roach.ahaks.dulu bila dgr macam ni,aku rasa sesuai dengan jiwa aku yang berkecamuk. aku selalu salahkan takdir yang aku ni kurang pandai.masa sekolah dulu selalu dapat result teruks teruks.
then...THE END.banyak lagi kisah dahulu,kisah Zaman Gelap.
tak perlulah dikenang lagi. InsyaAllah semoga Zaman Reformasi akan berterusan

Itulah sedikit sebanyak Kisah Pertukaran Title Blog aku ni
Semoga Tajuk Blog yang baru ni bakal memberikan semangat baru dalam hidup ini
harap anda semua sudi terima pembaharuan blog ini
terimalah

"There's a Rainbow Always After The Rain" (grammar betoi ka dak ni?pakai copy paste kat google ja ni.kalu salah habaq mai nah)

Some people are always grumbling because roses have thorns, but I am Thankful that thorns have roses
____________________________________________________________

* Everything happens for a reason. Every action has a reaction :)

3 comments:

eiymnajmie said...

canteknye rainbow..colourful!!!

Pikapong said...

Thanks to the yesterday's rain which make us able to see today's rainbow.

all the best in ur life besties!
:D

maya dandelion said...

Salam

Zaim:pelangi memang cantik. tapi ada jatuh dan bangkit jugak.kadang2 pelangi hilang pi mana tah,hujan mai. jadi pelangi yang cantik tu hilang sat p mana tah. (bahasa sastera ni.gunakan KBKK) ehe

Pika:Baru duk teringat pika tadi masa duk basuh baju.hehe.
tenkiu pika.pray 4 our success in life! :D miss u .(grammar tah hape2)