Wednesday, July 21, 2010

300

Salam
Pejam celik pejam celik
Celik Pejam Celik Pejam
Setelah hampir 3 tahun aku menceburi dunia blogging
Hari ini post telah pun mencecah 300 post

Alhamdulillah~syukur kepadaNya
banyak yang telah aku lalui untuk mencapai coretan sehingga 300 tu
kisah sedih,gembira, pengajaran, pengalaman,manis,pahit
semua ada.
dari mentaliti akhir remaja yang agak gila-gila
dan gedik la jugak (sedo2..isk2)
semakin berubah ke arah remaja@belia yang berfikiran jauh
eceeeeeeeeeeewaaah! perahsan.bahaha
tapi betul la, dulu gedik2 gegeh2 sikit.sekarang kurang sikit la

sungguh berwarna warni hidup aku dari dulu sampai sekarang
semua aku pernah rasa
jiwa kanak-kanak, tekanan perasaan ketika zaman kanak-kanak aku..kebencian yang amat pada seorang insan. kebencian yang akhirnya menjadi dendam
jiwa kacau,jiwa remaja,dendam kesumat (pergh ayat)

lagu-lagu billboard chart, hitz fm, fly fm,sum41,beyonce
movie hollywood favourite, siri tv favourite ,charmed,desperate housewives
program realiti fav,queer eye for the sraight guys
hafal lagu-lagu omputih, walking disaster, helena, etc etc etc
semua tu favourite aku.

namun, hampir 20tahun aku hidup kat dunia ni
aku hampir tak sedar apakah tujuan utama aku hidup kat sini
hanya seperti orang Barat, hidup di dunia ni utk enjoy, dah mati nanti
tamatlah kisah hidup kita. enjoy beb,selagi hidup.tua nanti taubat la kan.
(macam tau je bile ajal)

tapi kita lain, kita bukan orang Barat, selepas mati kita ada destinasi lain.
destinasi yang kekal abadi,yang akan menentukan tempat tinggal kita yang kekal selamanya
aku tak pernah fikir itu semua,bagi aku hidup ni fokus kepada kerjaya..kerja
assignment, assignment,presentation,family, pencapaian. etc etc

sungguh,aku terlalu sombong kepada penciptaku.tak pernah langsung ingat padaNya
yang beri aku semuanya, menjadikan bumi untuk aku menetap,langit sebagai atap, membentuk aku lalu memperelokkan rupa aku,tak ada cacat, dan memberi rezeki kepada aku setiap hari,untuk aku hidup.tapi apa aku buat untuk balas semua tu?
bersyukur?langsung tidak..
solat?macam tak ada rasa apa pun.solat hanya seperti ritual dan amalan. tak rasa apa.

bagi aku paling penting dalam hidup ialah family.ayah mama.kakak,nana,adik,pia
dan semestinya, sebagai seorang perempuan, aku mencari cinta lelaki
tapi aku tak pernah sedar bahawa, ada lagi yang penting dalam hidup aku
lagipun nanti kita mati,kita sorang-sorang,
tak ada mama ayah nak teman,kakak, suami, sahabat-sahabat

Ya Allah,betapa alpanya aku. terlalu gembira dan seronok dengan hidup
tak pernah langsung bersyukur,memujiMu atau meluangkan masa utk agama Mu
aku berdoa supaya aku masih lagi berpeluang memperbaiki diri
selagi aku masih lagi bernafas
berilah aku masa untuk mencari bekalan-bekalan untuk dibawa bersama nanti
aku memang pengecut sedikit, takut pada perubahan.takut kalau tak ada siapa nak berkawan.takut nanti semua lari.tapi aku yakin kalau semua tu berlaku, pasti ada pelangi di sebalik itu.semoga aku akan terus dengan semangat ni.

Kepada Ayah,Mama,Kakak,Nana,Pia,Adik
Sahabat-sahabat yang mengenali dan bersahabat dengan ku, dan kepada sorang itu
Maaf dipinta jikalau ada mengguriskan dan menyakitkan hati selama ni
Perangaiku memang agak kureng sikit.apatah lagi cepat panas.(panas baran ni.hehe)
Mohon maaf. Kepada yang pernah wat salah kat aku pun, aku dah maafkan
tiada lagi istilah dendam.,mulai saat ini aku nak buang jauh-jauh dendam
Aku Sayang Semua.Sayang Kamu Semua..kerana Allah..
Sekian wassalam~

3 comments:

pikaopngpong said...

amin... ya rabbal a'alamin..

that's the best phrase for all this.

i'm happy for you my frenz.

:)

maya dandelion said...

:) tenkiu sahabat.
lama tak tny khabar pika.heehe :D

pikapong said...

hihi.. lately bizi sket.
ye lah baru bkk sem kan..

tp km slalu jek bkk blog maya..
bagos gak maya xdak fb..
alih2 km pon bole baca sumtin..

tak bkk fb..
bkk blog maya pulak hari2
muahahaaa