Sunday, July 25, 2010

Meh Kumpoii

Salam
Seperti biasa, hari ini aku postkan entry yang tidak berfaedah mana
Hanya cakap cakap kosong, membebel seorang diri kerana hobi suka bersembang
Bersembang?Oh ye,dulu-dulu suka bersembang.sekarang ni suka juga,tapi kurang sikit.

Bermula semester ni, aku sedang survey mencari beberapa spesies buku untuk dibaca
Entah mengapa rajin betul sekarang ni. Ada kalanya perasan berangan nak jadi sasterawati negara.ewah~

Selama ni aku menghabiskan waktu remaja dengan membaca majalah Remaja,Galaxy,Hai,URTV,Klik,Utopia .etc.etc
Sekarang ni aku nak mencari bahan-bahan yang lebih berilmiah.
Yang boleh bagi input sikit.
Otak aku takkan berkembang dengan membaca majalah-majalah gosip.almaklumlah, biasa kan kita ni memang suka baca gosip gosip artis ni.siap tampal gambar artis yang gunting dari majalah, letak dalam buku panjang bersaiz A3 kulit tebal. fuh~semangat.. semangat~

Jadi untuk mengubah pemikiran aku ke arah pembangunan negara dan bangsa ( semangat belajar subjek Encik Satmi),maka aku dalam proses mencari beberapa buah buku untuk dijadikan bacaan. ada yang aku teringin nak beli tak susah nak jumpa, so pesan online ja. entahlah sampai ke tidak nanti. eheh~ -.-

Tapi akceli (actually. nak try speaking sikit)
Antara tujuan sebenar nak kumpoi buku ni sebenonye, untuk di baca di dalam kereta ketika dalam perjalanan balik kampung Johor raya nanti.cuba bayangkan duduk dalam kereta nak dekat sehari suntuk dari Kedah ke Johor, dengan kebas habiss kaki.jadi memang dah kena start kumpoooi kumpoii buku daripada tidoq berjam berjam mengeluarkan air liur dan memenatkan badan dan mata, baik kita menggerakkan otak kita.
Ayuh otakku, bergeraklah!kamu sudah lembab sekian lama.berkarat pulak tu. nak kena tenyeh kamu dengan kertas pasir agaknya.

Oklah tu ja bebelan kali ni
tataaa.wslm
___________________________________________________________
*banyakknya rejaaa T_T

No comments: