Sunday, August 15, 2010

Am I ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam
Tadi kata nak tulis lepas settle keje,tapi rasa jugak nak berceloteh di pagi buta ini.ehe~
Sekarang ni,setiap hari, mesti aku akan terfikir satu benda dalam otak ini
Fikiran akan melayang terhadap perkara-perkara berkaitan hidupku yang lepas lepas
*satu kajian mengatakan kanak-kanak yang suka cakap sorang-sorang(monolog), bila mereka dah besaq @ dewasa, mereka akan banyak berfikir,dan berkata dalam hati (monolog dalaman)

Dan aku adalah salah seorang daripada kanak-kanak tersebut.sebab tu sampai sekarang kadang-kadang tercakap jugak sorang sorang kat dalam bilik ke,luar ke.ehe
ok berbalik pada tujuan utama kita, aku suka terfikir, adakan sekarang ni aku..
Sombong ek?? apakah pendapat kawan-kawan?how do you feel about it?i hope u can share with me.hehe (asah ketajaman berbahasa Inggeris.ewah,perasan)

Mana taknya nampak sombong, dulu keje suka pokpekpokpek.bising dalam kelas
Suka bercakap tanpa berfikir. Lepastu ada friendster dan facebook, so lagilah bertambah kawan-kawan. kenal senior-senior yang sepatutnya tak kenal before ni. pastu kalau jumpa selalu tegur tegur.sosial jugak aku ni.ahah

Tapi sekarang aku jadik malas gile nak bercakap. tapi bukan takmau bercakap.sebab aku ni jenis cakap banyak, bila cakap banyak sangat nanti aku akan terlepas cakap seperti mengata orang ,gosip.yang paling penting, takut "terrr"mengata tentang kekurangan kekurangan orang lain. ishish.jahatnya mulut ni.orang kata mulut ni lagi tajam dari pedang, betul dah tu.

dulu aku tak kisah sangat kalau pergaulan dengan laki sebab bagi aku,"Rileks ar, ape nak kecoh kan. asal tak bergaul bebas ok la tu. takat jumpa-jumpa, tegur-tegur, normal maa.ala kawan ja pun, takpa la " aku ingat lagi masa dekat UIA, suka duk komen-komen sebab kat sana laki dengan perempuan tak bergaul sangat.bagi aku,boring la, Skema.hehe

tapi sekarang ni, aku pulak jadik orang skema ni.bergaul tu,bergaul juga cuma agak kurang daripada dulu. fuh.padan muka, aku dah jadi skema.dulu suka tak puas hati sangat orang skema, sekarang..hamik kau, kau sendiri jadi skema.ahaha~

Apa-apa pun, aku tak kisah kalau orang nak cakap-cakap tentang ku.sombong ke,ape ke
tapi kalau nak share kan kritikan membina lagi bagus, mungkin boleh digunakan untuk diri ni. :)

ada kata-kata 2 org hamba Allah yang aku sampai detik ni, lekat dalam otakk ni

1. biar sedikit usaha kita, tapi berhasil
2. lebih baik kurang ilmu,tapi beramal dengan ilmu yang ada, daripada ilmu byk tp tak beramal dengan ilmu yang ada

*kita ni hanya pinjaman dari Allah. ibu ayah pun pinjaman, adik beradik pun pinjaman, sahabat-sahabat pun pinjaman, bila-bila masa ja Allah boleh ambil balik barang Dia pinjamkan. Jasad kita, roh kita. KIta jangan terlalu rasa hebat, kena ingat kita ni macam robot. bila-bila masa DIa yang cipta kita boleh OFF kan suis kita. tapi Dia sayang kita,sebab bagi lagi kita peluang walaupun kita ni robot yang tak pernah kenang budi Dia.

sekian wassalam :)

5 comments:

ake said...

salam.
apekah jaga batas pergaulan sinonim ngan 'skema'?hurmmm??doesnt it is a good thing??
just not agreed with such point..huhuhu..

maya dandelion said...

wslm
just pendapat&teori pengalaman lepas
sebab itu perspektif daripada insan insan seperti ku dahulu.

ake said...

that ur past perspective rite? but u already change such perspective to da positive 1, dont u??
nakal gak hang dlu2 ek, isk3...jgn marah na, xde niat nk ngate..tp xpe, hang muda lg, Alhamdulillah da brubah skrg ni n insyaAllah masih ade masa lg...sedar x sedar tiap2 hari paling kurg 17kali kita mohon tuhan tunjukkan kita jalan yg lurus kan, x t'masuk doa lg.hehe..hope Allah will guide u to the right path..amiin..
peace be upon you...

maya dandelion said...

amin.
sapo la mu ni.
wslm

Anonymous said...

hahaha...